Pagina's

woensdag 24 augustus 2016

Zou Je Kunnen Vergeten?

Je moeder is de allerliefste en ze voedde je op,
maar ze scheid met je vader en zet je leven op de kop.
Daarna loopt je moeder dronken door de straten.
Je voelt je door je eigen moeder in de steek gelaten.
Met pieken en dalen zet ze het alcoholisme voort,
totdat de drank haar uiteindelijk heeft vermoord.
Dan zou ik wel willen weten:
zou je kunnen vergeten?
Ik niet.
Ik wil het wel,
maar kan het niet.


Je beste vriend die je al kent sinds jaar en dag,
zelfs jij wist niet dat hij die ene auto niet zag.
Jullie vriendschap abrupt door de dood gescheiden.
Jarenlang heb je dit verlies al moeten lijden.
En nu weet je niet meer wat hij het liefste at en dronk.
Je herinnert je niet meer hoe zijn stem of lach klonk.
Dan zou ik wel willen weten:
zou je kunnen vergeten?
Ik wel.
Ik wil het niet,
maar kan het wel.


Je bent gelukkig met de liefde van je leven,
maar ineens heeft zij die liefde opgegeven.
De afgelopen jaren heb je elkaar amper gesproken.
Toch blijft ze telkens weer in je hoofd om spoken.
En alle momenten die er tussen jullie zijn geweest
haal je je als de dag van gister weer voor de geest.
Dan zou ik wel willen  weten:
zou je kunnen vergeten?
Ik niet.
Ik wil het wel,
maar kan het niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten